loading...
عکس هنرمندان
نفس رضایی بازدید : 2007 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)

دانشمندان امیدوارند با ساخت بیضه مصنوعی و تولید اسپرم با کمک سلول‌های بنیادی، مشکل ناباروری مردان را درمان کنند.

طی سال‌های اخیر تحقیقات فراوانی در خصوص تولید اسپرم در آزمایشگاه صورت گرفته بود، اما تنها سه چهارم از این فرایند در آزمایشگاه موفقیت آمیز بوده که محققان را ترغیب کرده برای تکمیل فرایند تولید اسپرم بیضه مصنوعی طراحی کنند.

دکتر “پاول تورک” از مرکز تحقیقات سانفرانسیسکو و همکارانش امیدوارند پس از تأمین بودجه لازم، ظرف پنج تا هفت سال آینده موفق به طراحی و ساخت بیضه مصنوعی شوند.

«تورک» در حال کار بر روی نمونه اولیه این وسیله است که پیش‌بینی می‌شود حدود هفت سال برای به ثمر رسیدن این تحقیق زمان لازم باشد.

طرح در نظر گرفته شده برای بیضه مصنوعی شامل یک کیسه استوانه‌یی چند اینچی است که در بازه زمانی ۷۰ روزه و پس از هر چرخه تولید اسپرم باید جایگزین شود.

ساخت بیضه مصنوعی نیازمند تولید سلول‌های اسپرم انسانی است؛ به همین منظور محققان از سلولهای بنیادی جنینی غنی شده با ژن ها برای تولید اسپرم که قابلیت استفاده در روش لقاح مصنوعی (IVF) را دارند، استفاده می کنند.

محققان موفق شدند با این روش و با استفاده از سلولهای بنیادی، موش‌های عقیم را درمان کنند.

پروفسور “کیل اورویگ” محقق علم تولید مثل در دانشگاه پیتسبورگ این پروژه را بسیار بلند پروازانه می‌داند.

تاکنون هیچ تحقیقی برای بازسازی محل تولید اسپرم (بیضه مصنوعی) صورت نگرفته است و اورویگ معتقد است نتیجه بخش بودن این روش تأثیر بسزایی در درمان ناباروری مردان خواهد داشت.

امیدها برای درمان ناباروری مردان با ساخت بیضه مصنوعی ، درحالیست که سرطان بیضه، نقایص مادرزادی یا تروما (زخم) ، منجر به ناباروری می‌شود.

نفس رضایی بازدید : 908 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)

براساس یک سنت عجیب در برخی قبایل جنوب سودان، زن پس از مرگ شوهرش،به عنوان ارث به برادر شوهر تعلق می گیرد.
موروثی شدن زن به گونه ای است که حتی برای او و برادر شوهرش عقد جاری نمی شود. هدف از این اقدام جلوگیری از ازدواج مردان غریبه با زنان بیوه این قبایل است. گرچه برخی افراد تحصیل کرده و آگاه قبایل از چنین اقدامی ناراضی هستند ولی به دلیل سنت ها و رسوم رایج در جنوب سودان نمی توانند مانع از انجام آن شوند.
شبکه الجزیره قطر در گزارشی درباره این سنت عجیب،می افزاید: در هنگام مرگ همسر، برادر بزرگ او برای ازدواج با بیوه اولویت دارد و فرزندانی که پس از این ازدواج متولد می شوند منتسب به همسر فوت شده هستند. تعداد کمی از زنان شجاعت سرپیچی از این سنت قبایل را پیدا می کنند زیرا مردان قبیله کاملا از آن راضی هستند و بر انجام کامل آن نظارت می کنند. انجمن های مدافع حقوق زنان هم اعتراضی به این سنت ندارند.

 

براساس این گزارش، جوانان و افراد تحصیل کرده این سنت را قبول ندارند ولی تعداد کمی از آنان به طور علنی این مخالفت را بیان می کنند. در قبایل جنوب سودان قدرت و احترام خانواده فقط با افزایش تعداد اعضای آن نشان داده می شود لذا زن این خانواده ها نباید با مرد غریبه ازدواج کند. بر اساس همین منطق است که مردان حق دارند هر تعداد همسر که مایل هستند اختیار کنند.
در ادامه گزارش الجزیره آمده است: تعداد همسران افراد ثروتمند و صاحب نفوذ این قبایل تا ۱۰۰ همسر هم می رسد. آنچه در قبایل جنوب سودان حرف اول و آخر را می زند، سنت ها و رسوم رایج است حتی اگر این رسوم برای سایرین بسیار عجیب و شگفت آور باشد. همه باید از این سنت ها پیروی کنند و کمتر کسی درباره آنها پرسش و چون و چرایی دارد.

نفس رضایی بازدید : 743 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)

بـــی خَبــری بـی پـــایـــان تــَـریـن خَبــــری استـــ

کـِــه از تــــو مــی رِسـَـد ایــن روزهــــا…

عشق ِ من لکهء آفتابی ست ، که بر فرشی افتاده باشد …

با شست و شو نمیرود …

فرش را برداری ، نمیرود …

پنجره را ببندی ، نمیرود …

پرده را کلفت تر بگیری ، نمیرود …

نفس رضایی بازدید : 1133 جمعه 07 بهمن 1390 نظرات (1)


مدت زمان هر قاعدگی از اولین روز شروع خونریزی تا اولین روز خونریزی دوره بعدی محاسبه می‌شود...

 اما شاید برای برخی از خانم‌ها این سوال مطرح باشد كه منظور از قاعدگی طبیعی چیست و چه زمانی می‌توان مطمئن بود كه دوره قاعدگی‌شان منظم و مرتب است. گفت‌وگوی ما را با دکتر سولماز پیری، متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص طب مادر و جنین بخوانید تا بیشتر در این مورد بدانید.

تعداد صفحات : 139

درباره ما
مجله اینترنتی شاهزاده (مقالات و عکس های بروز ) جدید ترین عکس های نیوشا ضیغمی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1381
  • کل نظرات : 264
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 2440
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 256
  • بازدید امروز : 1,258
  • باردید دیروز : 3,309
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,258
  • بازدید ماه : 68,771
  • بازدید سال : 407,962
  • بازدید کلی : 5,994,352